دیوان شیدائی اشعار ف .شیدا

اشعار فرزانه شیدا -Farzaneh Sheida

دیوان شیدائی اشعار ف .شیدا

اشعار فرزانه شیدا -Farzaneh Sheida

مـــوج دریـا ســروده فــرزانه شــیدا - ف. شــیدا

 
 
ز ســوز دل ز اشــک و آه ســینه
 
 
ز ایــن دنــیای   آلــوده  به   کـینه
 
 
ز این بخــت ســیه،  این روزگارم
 
 
که هــردم مشــکلی  آرد ، بـکارم
 
 
دگــر صــبر وقــراری  هم نـدارم
 
 
زغمها ، تک غمی را ،  کم ندارم!
 
 
دگرمحــصول غـم در  مـزرع دل
 
 
  شــده پربار وانواعـش چـه کامل!!!
 
 
و این  دنـیا  ومـردم ،این عـزیـزان
 
 
چو خاری بوده براین ســینه وجان!
 
 
 غـمم  دادنــد و صــبرم را ربــودند
 
 
اگــرچـه دردلــم  محــبوب  بـودنـد!
 
 
 مــرا  یاران مــن، ایــن همنــشیـنان
 
 
 بـظاهرمرحـمی، باشــوق  درمــان 
 
 
 چــو گـرگی ،در لـباس میــش بودند
 
 
 بجای نــوش برمـا  نیــش بــودنـد!!!
 
 
 ولــی دل از ســرمــهر و صـداقت
 
 
  فــدا کـرده وجــودش دررفــاقت!!!
 
 
 ویــارم  ! ... آن  یــگانه  آرزویـم !
 
 
 نمــیدانم ا زاو، بایــد چــه گـــویم؟!
 
 
 چه ازغمگین دلم براورسـد سود؟!
 
 
 که صد چندان به رنج سـینه افزود!
 
 
ولـی او، چـون هــوای بــودنم بود
 
 
  کـنارش، لحــظه  آســودنم  بـود!!!
 
 
هــمین دلـدار من ،‌این یار د یـرین
 
 
نهـانی ضربه زد بر قـلب  غمگین
 
 
 بــرویم  بســته او، هــر راه دیــگر
 
 
  ز اودارم ، درون ســـینه  خنـجر!
 
 
مـن اوراهــم، به قــلبم جـا نــمودم
 
 
 وهـرگـزازغـمش ،غـافـل  نبـودم!
 
 
ز خود از  چه نکردم  من  گلایه؟!
 
 
  کمی  باید  نهـم از خویــش مایه!!!
 
 
مـنم   یک   ابـله   دیــوانه   بودم
 
 
  که قلـبم را بر این دنیا  گـشودم!!!
 
 
کـنون دنیای دل هـم زیــرورو شـد
 
 
 به چشمم زندگی همچون عـدّو شـد
 
 
هــمه  دنـیا  مــرا با  غـصه  آزرد
 
 
 مـرا تا  کنـج تلـخ بـی کـسی بــرد!!!
 
 
 کنـون یـارب چه سان  تدبـیرجویم
 
 
غـمم را با  کــدامین  پــیر گــویم؟!
 
 
 چـه کـس اکنون کند چـاره بکارم؟!
 
 
که  دیـگر تاب  نامـــردی  نــدارم!
 
 
که در این بــحّر رنــج   زنــدگانی
 
 
مـــنم  تنـــها ،   بــدون  هــمزبانی!
 
 
 تو گـــربر سـاحل دریــا نشـــینی
 
 
دلـم را،‌ د رمــیان  مـــوج  بـــینی!
 
 
دراین دریـایـی غـم ،حـیران دردم
 
 
دل  ویــرانـه  را، آواره   کــردم!!
 
 
تـــوکّل  بر تــو  کــردم از ته  دل
 
 
 که  شــاید  قایقـــم  آیـد به سـاحــل
 
 
تو باید دســت من گیری به غـمها
 
 
توای  پــروردگار  خوب  و یکــتا
 
 
که  اکــنون در مـیان مـــوج  دریـا
 
 
منم  تــنها  ترین ، تــنهای تــنها!!
 
 
مــبادا ، تو  امـــیدم  را بگــیری
 
 
مگــو بایـد  به تنــهائی  بمـیری!!!
 
 
تو تنـــها چـــاره قلـــب غمـــینی
 
 
که باید ؛ لحـظه ای؛ ما را ببینی!
 
 
فـــراموشم  مـکن  یارب  بدنـــیا
 
 
پــناه من  توئــی در اوج  غــمها
 
 
پــناه  من  توئــی در اوج غــمها !
 
 
 
۲۴اردیبهشت ماه۱۳۶۲
 
 
باز نویسی ۱۳۸۶ اسفند
 
 
ســروده فــرزانه شــیدا
 
 
 Farzaneh Sheida
Ofu Beach
نظرات 5 + ارسال نظر
اسد یکشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:28 ب.ظ http://ninameh.blogfa.com

سلام : دلم می خواهد جای باشد که گریه کنم
این دل دیوانه را شیدا کنم
در میان موج و دریایی ز خون
قصه های کهنه را انشا کنم
در دلم غم عشق بازی می کند
سینه پر سوز اشک جاری می کند
این دلم خواهد که تنها بر شود
از غم و هجر دو عالم یر شود
من نمی دانم چرا دیوانه ام
این همه از درد با خود ناله ام
من نمی دانم خدا یم در کجاست
خانه دیوانگی هایم کجاست
این دلم دریایی از خون گشته است
وای من دیوانه مجنون گشته است
یاد تو بر باد داده هستیم
قصه دل کرده ویران هستیم
این شعر شما بینهایت زیبا بود و همه اش از درد من می گفت و من واقعا ممنونت هستم که با اشعار خودت مرا مست از باده می کنی و همیشه دوست دارم اشعارت را بخوانم و شعری هم نوشتم هر چند ناقص ولی همین طور و هم اکنون نوشتم شاد باشی در پناه حق در کنار خانواده
جاری همانند کارون
اول شدم
جاری همانند کارون

***بهار-فرشته معصوم*** دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:32 ب.ظ http://www.sinlessagel.blogsky.com

سلام دوست خوبم...
از آشنایی با شما خیلی خیلی خوشحالم...و از اینکه وبلاگ به این زیبایی کم رونق مونده بسیار ناراحت...
به سایت اصلیتون سر زدم...
فوق العاده زیبا بود...مشتری شدم...
قبول تبادل لینک با هم باعث افتخار منه...منتظرتون هستممم.
با آرزوی بهترینـــــــــــها:بهـــــــــــار

غم سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:20 ق.ظ

رحمت به رفتگان
غمی از برای ماندگان
بود , او , ناندیشیدم
رفت , او , باندیشیدم.ح.ر

محمد پولادیان سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:16 ب.ظ http://www.judo-jam.blogfa.com

سلام
دوست خوبم شعر زیبایی بود و مثل همیشه نوستالژی گذشته را به همراه داشت .
پیروز و استوار باشید .

بهزاد بهادری دوشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:26 ب.ظ http://www.bahador1.blogfa.com

سلام
به روزم با
_ ازادی * عدالت *زن
_ بودم یا نبودم
_ اولین جشنواره ی غزل پست مدرن
_13 دروغ سو رئال
*جایزه اسکار شعر ولایی *hollywood و جشنواره شعر پیشرو * مهدی موسوی بدبختی ست که ...* فدروس ساروی کنفرانس برای کوسه ها* و خیلی های دیگر
_ پست مدرنیسم
_ یک شعر تازه
نمی شود از خدا خواست
قاصدکی که روی برفها با رویای خودش حرف می زند
یخ دماسنج را آب کند
و بارانی از فانوس ببارد
به خیابانی که ده درجه زیر شب است؟
منتظرم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد