دیوان شیدائی اشعار ف .شیدا

اشعار فرزانه شیدا -Farzaneh Sheida

دیوان شیدائی اشعار ف .شیدا

اشعار فرزانه شیدا -Farzaneh Sheida

شمع دل

 
شمع دل
 
گرچه  میسوزم چو شمعی  درمیان  عشق  تو
 
گر که سوزان ،آب داغی گشته دل، سوزان تو
 
لیکن از این  سوختن ، این آب کردن های دل
 
همچنان  یک عاشقم ،   آن عاشق  حیرا ن تو
 
روزو شب طی میشود ، این دیدگان مانده براه
 
روزگارم  در   دم  ء دلواپسی  ...  تار و سیاه
 
آسمانء سینه  ...  بارانی  ...  ولی آتش    بدل
 
میکشم  خود را، دراین دنیا ، ولی زار  و تباه
 
گرچه هردم  شعله ای   دیگر زنم  بر شمع دل
 
گر به نزد  هرکسی از اشک ء دل  گشتم خجل
 
گر  ندیدم  بعد   تو  ....   شادی   دنیا  را  دمّی
 
بازهم   وامانده    پایم ...  مانده   اندرلای وگِل
 
بازهم درمانده ماندم ، بی تو با خود چُون کنم؟!
 
با چه تدبیری  ز دل  ... عشق ترا  بیرون کنم
 
لیکن این  دل، درمیانء آتشی،   آخرمرا پرهیز داد
 
گفته میمرد   اگر ، اندوه ء او    افزون   کنم!!! 
 
زین سبب  پامیکشم  افسرده  دل  در  روزگار
 
میشوم در عشق تو...عاشق دلی مجنون و خوار
 
بازهم  دل ازتو  میگوید ، به تو دلبسته است!!!
 
وای ازاین  شیدا دلم ، زین سرنوشت  نابکار!!!
 
 
سروده ء فرزانه شــیدا
 
یکشنبه 23 دی ماه سال 1386 
 
 
 
نوشته داخل عکس که گاهی تصویر داره گاهی نداره
 
 
 اینه : * بهت قول نمیدم که منتظرت بمونم
 
 
اما ازتو میخوام وقتی اومدی
 
 
یه شاخه گل رو قبرم بزاری !!*
 
 
منهم فقط همین رو میخوام
 
 
یه شاخه گل سرخ!!!

 

آشیانه های شعرم به روز است

Piczo Glitter Graphics 
سایت جاودانه ها

Iran Blogme

 
 
 
نظرات 8 + ارسال نظر
اسد یکشنبه 23 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:44 ب.ظ http://ninameh.blogfa.com

سلام:تبریک می گویم اولین شعر با تخلص از شما را خواندم و امیدوارم که بعد از این شعر های شما هم همراه با تخلص باشد و این شعر هم خوب بود چهار پاره ایی بود در حد عالی و خوشحال کننده و امید که منیشه شاد موفق باشید
جاری همانند کارون

کوخرد - هرمزگان یکشنبه 23 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:29 ب.ظ http://kookherd-hormozgan.blogfa.com

با سلام - از مطالب زیبایتان استفاده کردم - پاینده با عشق زنده باشید منو هم به وبلاگتان لینک کنین ممنونتان

حامد کاوه دوشنبه 24 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:33 ق.ظ http://www.hag2.blogfa.com


شعر زیبا است .
با احترام خدمت آقای اسد ، این شعر رباعی یا دوبیتی است ، که البته به خاطر کم تجربگی و بی سوادی بنده ، تشخیص نوع شعر بر حسب وزن برایم مقدور نیست !
موفق و پیروز باشید .
سلام .

رفیق دوشنبه 24 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:37 ق.ظ http://mosi-64.persianblog.ir

ای ماه خون، بار دیگر از راه میرسی و با نسیم گرم کربلایی، قصه آلاله های سرخ را به گوش جان می رسانی. دوباره سکوت تاریخ را در هم می شکنی و بغض ناله را از تنگنای حنجره ها آزاد می کنی. بار دیگر از راه میرسی و برف سکوت را با آفتاب عشقی که بر آسمان سینه داری، آب می نمایی و آن را به اقیانوس خروشان فریاد می رسانی! ای ماه خدا! قدومت
.کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.
.....فرااارسیدن ماه محرم تسلیت عرض میکنم ...التماس دعا
تسلیم عشق اپ شد منتظر حضور گرما بخش شما

سیما دوشنبه 24 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:02 ب.ظ http://sima20a.persianblog.ir

سلام
زیبا بود به منم سر بزن خوشحال می شم

اسد دوشنبه 24 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:17 ب.ظ http://ninameh.blogfa.com

سلام : مورد توجه آقا حامد کاوه شاید در وهله اول من اشتباه کرده باشم ولی معمولا دو بیتی یا رباعی را جدا جدا از هم می نویسند در صورت که این شعر یک عنوان دارد به عنوان شمع دل و نمی تواند رباعی و یا دوبیت باشد برای همین هم من اسم این شعر را جهار پاره گذاشتم به این خاطر که چهار مصرع چهار مصرع ردیف و قافیه ها عوض میشود برای همین هم نوشتم چهار باره چون ما می توانیم وقتی غزل می گوییم به صورت مخمس و یا مسدس و مربع باشد و در پایان باز هم می گویم شاید من در اشتباه کامل باشم و از شما بابت این که عنوان دادم معذرت خواهی می کنم
جاری همانند کارون

فرزانه شیدا سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:13 ق.ظ http://persianblog.ir

سلام زیاد مهم نیست شعر دوبیتی ست یا چهر پاره یا تیکه پاره یا هرچی مهم مضمون شعره که من گفتم شما هم بگگین بهبه مشکل حل میشه.ههههههههههههههه
ازهمدیگه هم سر اینجور چیزا ایراد نگیرید اشتباه ممکنه پیش بیاد وآگاهی دادن بصورتی درست جای تقدیر داره اما با کناایه ومتلک خوداعرم از هرچی شعره گفتنه پشیمون میشه خلاصه نزارید من برم توی خلوت سکونه ا از شیدا همه چی بر میاد دیگه خود دانید!!! اینجام که قربونش برم از ایکون مایکون خبری نیست پس( نیشخندی شیرین!!!!* هههههههههههه

دوستدار همه شما فرزانه شیدا

حامد کاوه سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:05 ب.ظ http://www.hag2.blogfa.com

آقا اسد ، من با شما موافق هستم و خانم شیدا هیچ کنایه ای در کار نبود .
چهار پاره تشکیل می شود از قطعه .

بنابراین ، این شعر سبکی نو است . تبریک می گویم خانم شیدا.
(( اتلاعاط فوغ زامن صواد بنده نیصط. . . ))
موفق و شاد باشید .
سلام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد