دیوان شیدائی اشعار ف .شیدا

اشعار فرزانه شیدا -Farzaneh Sheida

دیوان شیدائی اشعار ف .شیدا

اشعار فرزانه شیدا -Farzaneh Sheida

دوباره باز ...

   

 

 باز  آمدی وُ  ویرانه های  من
همچون گذشته ی ما پا به جا نبود

 

من خسته ودلشسکته وازپا فتاده ام
این رسم عاشقانه ی تو،...رسم ما نبود!

 

وامانده ام ،که به ویران سرای دل
اکنون ،به چه امید، سرکشیده دلت؟!

 

جامانده دل،برسر اندیشه های دور
کین سرکشیده ...چه میخواهد از دلم!
...
(خورشید) نیز،در غروب خاطر قلبم ،
... نبوده بیش،
 

زآندم که ابردلم...اشکبار غصه شد

 

آندم که تو آرام رفته بودی وُعشق
درگوش ِغزل های دفترم  ،محو قصه شد!

 

گفتم به دفتر شعرم به اشک غم
هرگز دوباره باز،با دلم از عاشقی مگو!

 

گفتم به تیره شب...بیقرار درد
دیگر ز (آه دلم هم) خبر مجو!
...
 

اینک دوباره ...
اینک دوباره بامن غمگین مگو که باز ، 

آن دل ،به سینه ی مجنون ،اسیر  ماست...

 

دیگر  مگو ..که به دلگرمی وامید
چشمم درپی خندانی شماست ! 
 

 

روزی دلم...از سر ویرانگی خویش
باردگر، شکسته ی ویران خود ، شکست! 

 

امروز... دوباره اگر ،شکوه ای کنم
زآن است که قلب غمینم به غم نشست! 

 

من در سکوت .. .خیره  ترا  میکنم نگاه 

درهاج وواج قصه ی تلخ دوراهه ها...  


دانی چه ها ، که بر دل شیدائیم گذشت؟!
دانی چرا ،اینچنین میکنم نگاه؟!
...
اینک  دوباره باز ..میخوانیم به عشق!!
بی آنکه قصه ی دل را ، خبر شوی 


اینک  دوباره باز بکدامین، ره وروش
خواهی که باز ازدل دیوانه ام روی؟!

 

فرزانه شیدا
بداهه ی همین حالا
هرروزیه همون روز با تاریخ ماه وسالش !   

 

 ****** 

 معنای متن داخل عکس زیر 

بی اندازه دوستت دارم(خیلی دوستت دارم)

 

 

 

 

 

ترجمه ی سروده ی میان عکس زیر (انگلیسی /فارسی): 

 

شهامت رویا را داشته باش 

 

و شهامت پرواز را  ..

وشهامت اینرا که تو  برای ابد تنها کسی باشی   

که دستی به آسمان کشید 

 

ترجمه  شعر از فرزانه شیدا 

 

http://www.graphicshunt.com/search/4/poems.htm

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
Smile To Me سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.xyz.blogsky.com/

سلام دوست خوبم
معذرت می خوام که این چند روزه نتونستم به وبلاگت سر بزنم.
راستشو بخوای امتحانات میان ترم دانشگاه شروع شده و به شدت درگیرم.
اول تبریک میگم به خاطر اسکینی که انتخاب کردی
دوم همه ی پستایی که نخونده بودمو خوندم و بیشتر از همه با بداهه ها ی همین امروز , همین حالا ؛حال کردم. خیلی قشنگ بود.
امیدوارم سبز سبز به راهت ادامه بدی

شهرزاد(بانوی کویر) جمعه 22 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:15 ب.ظ http://mashregh54.ciooc.com

سلام بر بانوی شعر

اشعارتان را در شعرنو خوانده بودم ... حتی نامه ات را .

امیدوارم شاد و پرشور ادامه دهی .

به کویرم بیایی خوشحال می شوم.

برقرار امنی و پایدار نازنین

عباس استیری دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.3sepidar.ciooc.com

سلام به شیدای عزیز
خوبی؟تصمیم نگرفتی برگردی به سایت؟توی وبلاگ گروهی هم واسه تون نظر گذاشته بودم.حس یه خانواده بودن بدون شما خدشه دار میشه.میدونم حق داری و سایت نو مشکلاتی داره ولی اجازه بده با کمک همدیگه و در کنار همه بچه های سایت کم کم مشکلات رو اطلاع رسانی کنیم و بر طرف کنیم.مهم با هم بودن همه ماست.من حتی نمی دونم مدیر سایت کیه و اهدافش چیه اما بستر مناسبی ایجاد کرده و انگار داره سعی میکنه تغییراتی رو اعمال کنه.جواب نامه ی شما روهم که داده بود.عکس منو بار ها برداشتن و من مجبور میشدم یه عکس دیگه بذارم.آخرشم با بی ریخت ترین عکسم موافقت شد انگاری...منتظر حضور گرم صمیمی و همیشگی تون می مونم.

اقبال پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:27 ب.ظ http://bazamshab.blogfa.com

مثل همیشه قشنگ و زیبا و دوست داشتنی

موفق باشی

s@rv جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:47 ب.ظ http://sarvenaz.blogsky.com/

سلام خانم شیدا .وبلاگ زیبائی دارید . خوشحالم که تونستم ازوبلاگتان دیدن کنم
موفق وشادکام باشید دوست عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد